
قبل از اینکه بگویم مزایای ارسال هدیۀ تبلیغاتی چیست، باید تعریف مختصری از هدیۀ تبلیغاتی را برای شما بیاورم و بعد به موضوع اصلی بپردازم. هدیۀ تبلیغاتی در اصل به محصولی گفته میشود که ازطرف صاحبان کسبوکار برای مشتریان، شرکای تجاری، دوستان و… بهعنوان هدیه، با اهداف مختلفی مثل معرفی، تبلیغ کسبوکار یا…، بهخصوص در بخش بازاریابی کسبوکارها استفاده میشود. ارسال هدیۀ تبلیغاتی در بین کسبوکارهای B2B بسیار رایج است. هدیۀ تبلیغاتی میتواند محصولی از خود آن کسبوکار باشد یا از شرکتهای ارائهدهندۀ خدمات، تهیه و ارسال شود. بهکارگیری خلاقیت در طراحی هدیۀ تبلیغاتی و مرتبطبودن آن با چارچوب کسبوکار ارسالکننده یا دریافتکننده، اهمیت فراوانی دارد و لزوماً نمونۀ محصول خود کسبوکار، بهترین هدیۀ تبلیغاتی نخواهد بود. هدیهگیرندگانی که مثل من باشند، وقتی هدیهای از محصولات خود کسبوکارها را دریافت میکنند، این احساس را دارند که این هدیه ارزش کمتری از میزان واقعی خود دارد؛ چون برای آن کسبوکار ارزانتر از قیمت واقعی تمام شده است.
بر همین اساس، کسبوکارها نام برند و لوگوی خود را در هدیۀ تبلیغاتیشان به شکلهای مختلفی مثل خودکار، لیوان ، جاسوچی و .. هدیه میدهند. لزوماً هم قرار نیست نام برند، لوگو و شعارشان را بهصورت خیلی بزرگ روی محصول چاپ کنند؛ چون فکر میکنم بقیۀ آدمهایی که قرار است هدیه را دریافت کنند هم مثل من، علاقهای به استفاده از یک محصول با نام برند، لوگو و شعار بزرگ کسبوکاری دیگر روی آن ندارند. از نظر منِ هدیهگیرنده، بهترین هدیۀ تبلیغاتی هدیهای است که بیشتر و بهتر دیده شود؛ پس بهتر است هدیه باتوجهبه شناخت فرد هدیهگیرنده انتخاب و ارسال شود. همچنین سعی کنید هدیهای کاربردی ارسال کنید. ابعاد هدیه یا گرانبودن هدیۀ تبلیغاتی نمیتواند دلیل بر کاربردیبودن آن هدیه باشد.